top of page

Otázky a odpovědi

  • Proč financovat svůj vůz u FlexiDrive Invest a.s.?
    Otevřený přístup pro méně bonitní klienty, řešení pro osoby v insolvenci, či osoby, pohybující se v "šedé" zóně. Dalším důvodem je skutečnost, že v době financování nejste zaneseni v bankovních a nebankovních registrech a financování vozidla nemá vliv na vaše případné kreditní skóre při čerpání úvěru, či hypotéky u bankovní instituce.
  • Co vše potřebuji k uzavření smlouvy?
    K uzavření smlouvy potřebujete dva doklady totožnosti (OP,ŘP, PAS), u cizinců doklad o trvalém pobytu, doložení o příjmu (výplatní páska, výpis z účtu dokládající příjem) a doložení současného pobytu (faktura energie, za služby, mobilní telefon). V případě, že jste v manželském svazku, souhlas manžela (-ky) s uzavřením této smlouvy, včetně ručitelského závazku (dokument na vyžádání vám odešleme). V případě, že jste v exekuci, či insolvenci, pochopíme, že některé z těchto dokladů nebudete schopni doložit. V tom případě s vámi probereme, jaké jsou vaše možnosti a na základě dohody najdeme řešení.
  • Jak si mám vybrat vůz?
    Vůz si můžete vybrat z naší nabídky, či u nás poptat konkrétnější specifikaci vozu ze značek, které nabízíme (jiná výbava). Můžete nám taky zaslat kartu, či odkaz na váš vysněný vůz třeba u jiného prodejce, či bazaru. V případě, že vám bude financování schváleno, vozidlo pořídíme a zajistíme veškeré náležitosti a sdělíme vám, kdy vozidlo předáme. Vozidlo může být i ojeté, ale jeho stáří, v době pořízení, nesmí překročit 6 let. Na základě jeho stáří se odvíjí i možnost zvolených programů financování, o čemž vás budeme neprodleně informovat. Dále pak neprofinancujeme vozidlo, jenž bylo havarováno, či nějak zásadně poškozeno (vytopeno), či upraveno mimo platnou legislativu určenou Ministerstvem dopravy a příslušným zákonem. Také neprofinancujeme dovoz vozidla, u nějž nepůjde prokázat jasný původ.
  • Za jak dlouho můžu vozidlo užívat od sepsání smlouvy?
    Vše záleží na tom, zdali je vozidlo skladem, u ojetých vozidel po prověření CEBIA (hradí klient) a fyzické kontrole vozidla našim pracovníkem. Počítejte však minimálně týden. V průběhu jednání vás však budeme vždy pravidelně informovat, protože chápeme, že se svého vysněného vozu již nemůžete dočkat.
  • Můžu s vozidlem provozovat přepravu osob (TAXI)?
    S vozidlem financovaným programem OL (FAQ - programy financování) nelze přepravu osob za úplatu provozovat a zjištění této skutečnosti je důvodem k zásadnímu porušení smlouvy a odstoupení ze strany naší společnosti. S vozidlem financovaným programem LM, či programem PM lze přepravu osob za úplatu provozovat za předpokladu, že nám tuto skutečnost oznámíte před uzavřením smlouvy. Na základě tohoto oznámení se upraví parametry plateb a podmínek a za předpokladu oboustranného schválení bude tato činnost naší společností povolena.
  • Proč financovat svůj vůz u FlexiDrive Invest a.s.?
    Mimo otevřeného přístupu pro méně bonitní klienty je financování ze strany FlexiDrive Invest a.s. třeba pro právnické osoby výhodnější z několika důvodů. Jedním z nich je třeba ten, že v době financování nejste zaneseni v bankovních a nebankovních registrech a výše vašeho úvěru na financování vozidla nemá vliv na vaše případné kreditní skóre při čerpání úvěru, či dotací u bankovních a nebankovních institucí, případně státu. Začínajícím společnostem a start-upům vycházíme vstříc rychlým posouzením jejich situace a potřeb. Naši specialisté s vámi proberou vaše požadavky a navrhnou řešení financování požadovaného vozového parku tak, abyste byli schopni svůj rozjezd správně "ufinancovat".
  • Co vše potřebuji k uzavření smlouvy?
    V případě právnické osoby budete potřebovat výpis z Obchodního rejstříku, kopii registrace DPH (jste-li plátce), dvě po sobě jdoucí přiznání z daní právnických osob. Dále pak dva doklady totožnosti jednatele, doložení současného pobytu (faktura energie, za služby, mobilní telefon), v případě cizinců v roli jednatele, či člena představenstva či správní rady doklad o trvalém pobytu. Pakliže jste začínající společnost, statutární orgán bude muset doložit souhlas manžela (-ky) s ručením, pokud není v manželském svazku, doložit ručení solventní osoby. V případě, že statutární orgán nebude schopen doložit ručení, jsme schopni, na základě předloženého modelu podnikání najít řešení, třeba už jen změnou programu financování. Společnosti v které probíhá insolvenční řízení, či prohlášení konkurzu nefinancujeme, v případě exekuce postupujeme individuálně na základě vámi předložených podkladů. Pokud společnost odmítneme financovat, může si statutární orgán financování zvolit jako soukromá osoba (viz otázky a odpovědi u fyzických osob).
  • Jak si mám vybrat vůz
    Vůz si můžete vybrat z naší nabídky, či u nás poptat konkrétnější specifikaci vozu ze značek, které nabízíme (jiná výbava). Můžete nám taky zaslat kartu, či odkaz na váš vysněný vůz třeba u jiného prodejce, či bazaru. V případě, že vám bude financování schváleno, vozidlo pořídíme a zajistíme veškeré náležitosti a sdělíme vám, kdy vozidlo předáme. Vozidlo může být i ojeté, ale jeho stáří, v době pořízení, nesmí překročit 6 let. Na základě jeho stáří se odvíjí i možnost zvolených programů financování, o čemž vás budeme neprodleně informovat. Dále pak neprofinancujeme vozidlo, jenž bylo havarováno, či nějak zásadně poškozeno (vytopeno), či upraveno mimo platnou legislativu určenou Ministerstvem dopravy a příslušným zákonem. Také neprofinancujeme dovoz vozidla, u nějž nepůjde prokázat jasný původ.
  • Za jak dlouho můžu vozidlo užívat od sepsání smlouvy?
    Vše záleží na tom, zdali je vozidlo skladem, u ojetých vozidel po prověření CEBIA (hradí klient) a fyzické kontrole vozidla našim pracovníkem. Počítejte však minimálně týden. V průběhu jednání vás však budeme vždy pravidelně informovat, protože chápeme, že se svého vysněného vozu již nemůžete dočkat.
  • Je schopná mi vaše společnost zajistit knihu jízd?
    Vzhledem k tomu, že ve vozidle je systém, monitorující stav vozidla , dokážeme vám pro potřeby vašeho podnikání generovat výpisy knihy jízd (dále jen KJ). Tyto výpisy vám dodáme na základě vašich potřeb v intervalu měsíce/čtvrtletí/pololetně/ročně/ na vyžádání exportovány v několika formátech dle požadavků. Tato služba je pro naše klienty zdarma!
  • Proč po mě chcete přesný email a telefon?
    V dnešní době online života se snažíme minimalizovat i dopad našeho podnikání na životní prostředí. Minimalizujeme nutnost vše tisknout na papír a tak naše společnost používá i on-line ověření podpisu včetně identifikace podepisujícího. Tím zrychlujeme i administrativu nutnou k vyřízení financování Vašeho vybraného vozidla. A z tohoto důvodu potřebujeme Váš email a číslo Vašeho telefonu.
  • Není vaše financování dražší, než u zavedených společností a netrvá dlouho vyřízení?
    Ano i ne. Samozřejmě, neseme velká rizika našim přístupem primárně klientům důvěřovat. Na druhou stranu, v dnešní době máme na trhu spousty "zprostředkovatelů" operativních leasingů a úvěrů, kdy vás po výběru vozidla musí schválit ještě leasingová společnost. Následně pak čekáte na schválení, běžné jsou pak tří až čtyř měsíční kauce, a po schválení od některých zprostředkovatelů následně dostanete fakturu na jejich provizi, jiní svou provizi započítají do vaší splátky. Když si následně spočítáte uvedené náklady, zjistíte, že přeplatíte stejně, ne-li víc, než u nás. Navíc, klienti, kteří u nás mají dobrou platební morálku, následně díky této získávají body na svůj klientský účet a mohou čerpat určité výhody. Klienti, kteří řádně splatí vybrané vozidlo pak při volbě naší společnosti při financování dalšího vozidla mají již lepší podmínky. Snažíme se dobu pro vyřízení financování u naší společnosti neustále optimalizovat a zkrátit. Vše záleží na vaší spolupráci při splnění požadavků na doklady, které musíte předložit a na výběru vozidla .
  • Mohu si u vás požádat o financování, když mám exekuci, či insolvenci, nebo třeba začínám podnikat a nemám žádný příjem?
    Ano, můžete, ale musíte mít prokazatelně bydliště, tzn. být na nějaké adrese k nalezení. Nevadí nám, že máte trvalé bydliště na úřadě, zajímá nás, kde doopravdy pobýváte. Je to jednou z podmínek o uzavření smlouvy, stejně tak je jednou z podmínek následného smluvního stavu skutečnost, že v případě, že změníte adresu pobytu, jste nám povinen (-ná) tuto skutečnost do 21 dnů nahlásit. Co se týká financování nových společností, podstatné k tomu financování je skutečnost, aby k době žádosti již byla aktivní. Ať si již zvolíte jakýkoliv program, tak mimo fyzické osoby podnikající bude jednatel společnosti vždy ručitelem za financování společnosti, může se stát za jistých podmínek, že budeme vyžadovat další ručení. U fyzických osob je ručitelem vždy další osoba, v případě manželského svazku vždy ten druhý. Samozřejmě chápeme, že nemáte třeba možnost zajistit ručení další osobou (nesezdaní), takže se nemusíte bát. V případě, že k nám budete otevření, vždy řešení nalezneme.
  • Jaké poplatky platím při uzavření smlouvy?
    Poplatky jako takové za uzavření smlouvy neplatíte žádné. Na základě vámi vybraného plánu financování musíte uhradit uvedenou platbu (první zvýšená platba, první splátka OL), dále pak 10% spoluúčast HAV ve výši 10.000,- Kč (na základě dohody s vámi lze snížit až na 5% spoluúčast, min. 5.000,- Kč, nebo 1% spoluúčast, min. 1.000,- Kč) a jistinu na zajištění vozidla v případě neplacení pravidelných plateb ve výši minimálně 10.000,- Kč. U operativního leasingu na základě vaší situace můžeme jako kauci požadovat až tříměsíční nájemné. V případě bezeškodního průběhu a bezchybné platební morálky vám na konci našeho smluvního vztahu zmiňované platby vrátíme. Taky si je můžete nechat započítat do posledních plateb, tuto skutečnost nám musíte ale minimálně měsíc před vámi realizovaným úmyslem tyto platby započíst oznámit. Navíc vás potěšíme, jistinu na zajištění vozidla vám každým rokem zúročíme dle aktuální procentuální roční sazby, vydané ČNB tak, jak to má správně být. Takže za to, že jste byl řádný klient budete i oceněn .
  • Co je důvodem k vypovězení smlouvy o poskytnutém financování.
    Důvody jsou prosté. V případě, že zjistíme, že jste nám při uzavření smluvního vztahu předložil nepravdivé dokumenty, či úmyslně zatajil podstatné věci, mající vliv na uzavření smlouvy. Dále pak užívání vozidla v rozporu s jeho užitím. Dalším vážným důvodem je nehrazení pravidelných plateb, kdy považujeme za vážné porušení smlouvy vedoucí k vypovězení, již neuhrazení první platby bez toho, aby klient informoval naši společnost (viz FAQ - Co se stane, když budu mít problém s platbami?). Závažným porušením je i úmyslné páchání trestného činu s vozidlem. Také za porušení smluvního vztahu považujeme okolnosti, kdy klient v rámci zvoleného programu financování má předepsány servisní intervaly, popřípadě dodržování servisních návštěv u autorizovaných servisů a tyto nedodrží. Dle smluvního vztahu je oprávněná naše společnost vyžadovat doložení provedených úkonů, v případě, že opět klient tyto řádně nedoloží, může dojít ze strany naší společnosti k předčasnému ukončení smlouvy. K okamžitému vypovězení smlouvy dojde v případě, že klient jakkoliv zasáhne do interiéru, či exteriéru vozidla bez schválených úprav naší společností. Taktéž v případě, kdy se bude klient snažit jakkoliv zasáhnout do bezpečnostních prvků, sloužících k zajištění vozidla, případně se bude snažit tyto jakkoliv znehodnotit, či odstranit.
  • Jaké si mohu vybrat možnosti financování?
    Program Little Money (LM) ​ Klient zaplatí první platbu minimálně ve výši 20% PC vozidla a výše, určí si dobu splácení (do 60 měsíců) a na základě doby splácení má možnost klient uhradit poslední zvýšenou platbu ve výši 10 - 30% z PC. Čímž dojde k výraznému snížení měsíční splátky. Poslední zvýšenou platbu si může klient po předchozí dohodě zase u nás bez problému profinancovat. Po úhradě plné ceny vozidla se stává vozidlo vlastnictvím klienta. Ne vždy lze tento program použít u starších vozidel. ​ Program Pay Money (PM) ​ Klient zaplatí první platbu ve výši minimálně 25%. Zvolí si délku splácení (do 60 měsíců) a hradí pravidelné měsíční platby. Klient může kdykoliv jednorázově uhradit jakoukoliv částku mimo pravidelné platby, tato platba je započítána k posledním platbám, tedy si klient krátí dobu plateb. Po úhradě předepsaných plateb přechází vozidlo do vlastnictví klienta. ​ Program Operativní Leasing (OL) ​ Klent neplatí akontaci, platí pravidelné měsíční splátky, včetně služeb (servis, dálniční známka a povinné platby), ke splátce je připočítaná příslušná sazba DPH. Klient si volí délku nájezdu ročně a dobu "pronájmu" vozidla. V případě, že má klient následně potřebu převézt do svého vlastnictví, jsme připraveni vozidlo odprodat za zůstatkovou hodnotu. Prodej musí být uskutečněn na jiný subjekt, než subjekt, nebo osoba, která měla uzavřenou smlouvu o operativním leasingu. Ne vždy lze tento program použít u starších vozidel, či lze použít s kratší dobou pronájmu a omezenými službami.
  • Co se stane, když budu mít problém s platbami?
    Máte v podstatě několik možností. První možností je, že nám váš problém nahlásíte dopředu v momentě, kdy víte, že jste se dostali do problémů, a nebudete schopni zaplatit další splátku. Společně tedy začneme uvedený problém řešit, v případě, že si budete jistí, že je to jen dočasný výpadek a finance v krátké době zajistíte, dostanete od nás ještě 25 dní na možnost uhradit danou dlužnou platbu. V této době však nesmíte s vozidlem opustit Českou republiku. V případě, že i přesto nebudete schopni uvedenou platbu uhradit, vozidlo vrátíte. V případě, že bude vozidlo bez výrazného poškození, vrátíme vám jistinu v podobě spoluúčasti HAV a jistinu za zajištění vozidla pokrácenou o poměrnou dobu užívání bez úhrady. Budete mít pak ještě 30 dní na to, na vozidle uhradit opět uvedené jistiny (HAV, zajištění vozidla), a pokračovat dál v placení vozidla, jako by se nic nestalo, pouze se vám prodlouží o měsíc doba splácení. V případě, že se vaše situace nezmění, nic se neděje, až se dostanete opět do finanční kondice, rádi vás přivítáme zpět. Druhou možností je, že v momentě, kdy tato situace nastane a nebude ještě splatnost další platby, nám tuto skutečnost oznámíte a vozidlo nám ihned přistavíte. Jako v prvním případě, pokud bude vozidlo bez poškození, vrátíme vám uvedené jistiny v plné výši. Budete mít pak ještě 30 dní na to, na vozidle uhradit opět uvedené jistiny (HAV, zajištění vozidla), a pokračovat dál v placení vozidla, jako by se nic nestalo, pouze se vám prodlouží o měsíc doba splácení. V případě, že se vaše situace nezmění, nic se neděje, až se dostanete opět do finanční kondice, rádi vás přivítáme zpět. A nejenom to, za vaši solidnost a slušné jednání pak v případě, že si pořídíte u nás další vozidlo, odměníme úhradou jednou pravidelnou platbou za vás, jako poděkování. A třetí možnost, ta nejhorší. V případě, že tři dny po splatnosti nebude uhrazená pravidelná platba, nebudete kontaktní, smlouva bude na základě ujednání vypovězena a vozidlo bude zajištěno. Samozřejmě již nemůžete očekávat vrácení jistin a v případě větších škod můžete očekávat další vymáhání pohledávek, vzniklých ze smluvního vztahu. Samozřejmě, v případě, že budete vozidlo nějak úmyslně zadržovat, budete vystaven dále i trestnímu stíhaní za neoprávněné užívání cizí věci. Jak vidíte sami, vždy je lepší komunikovat, dokážeme pochopit vaše situace, ale vždy si náš majetek, což do úplné úhrady vozidlo je, budeme chránit.
  • Co když se rozhodnu během trvání smlouvy ke změně vozidla?
    Máte opět několik možností. Jednou z nich je ta, že v případě, že vám již dané vozidlo nevyhovuje, zajistíte si kupce na dané vozidlo, který vozidlo odkoupí v daný moment za minimálně zůstatkovou cenu vozidla k danému dni odkupu, odpouštěnou od úroků od daného dne do konce platebního kalendáře. Kupec tuto cenu uhradí nám. Nemusíte mít obavy, rozdíl, mezi vámi udanou prodejní cenou a naší zůstatkovou, vám samozřejmě vrátíme zpět, včetně jistin, které jste uhradil při podpisu smlouvy. Nebo, můžete uvedený rozdíl, včetně jistin, použít na další vozidlo za předpokladu, že se rozhodnete vozidlo opět financovat u naší společnosti. Můžete taky váš současný smluvní závazek převézt na další osobu, která však musí projít předtím naším schválením. V tom případě nás nezajímá vyrovnání mezi vámi a uvedenou osobou, uvedená osoba pouze pokračuje za nových smluvních podmínek s naší společností. Vy jen musíte určit, zda vaše vyrovnáni s našim novým klientem bylo provedeno včetně jistin, či vám budeme jistiny vracet. Tato možnost je ovšem placená, naše společnost si účtuje 10.000,- Kč za dodatečné administrativní úkony. Další z možností je řádné předčasné ukončení vaší probíhající smlouvy, vyrovnání případných závazků z ní vzniklých, ať již zápočtem jistin, či úhradou a převedením jistin na vozidlo jiné, které si vyberete.
bottom of page