V minulém článku jsme vám přinesli výběr ze tří dieselových vozidel, od kterých, dle našeho názoru, můžete při správném zacházení očekávat dlouhou životnost. Dnes vám přinášíme výběr z atmosférických benzínových motorů. Ano, motorů, protože tyto se objevují v dané značce ve více typech vozidel.
Toyota 1.8 VVTL-i (2ZZ-GE)
Tento motor, který Toyota vyvíjela společně s Yamahou, je známý a oblíbený pro svou spolehlivost a vysoký výkon. Dva profily vačkového hřídele ala Honda i-VTEC a 8200 ot/m. Po každém překročení šesti tisíc (konkrétně 6200ot/m) se motor rozeřve, mohutně zatáhne a auto letí vpřed. Ručička otáčkoměru míří neochvějně k omezovači v 8200ot/m jako kdyby jí přitahoval magnet. Proto je oblíbená u motoristických nadšenců. Jak jsme již napsali, motor je spolehlivý, ale potřebuje údržbu. Obzvlášť, pokud motor dostatečně "využíváte". Pak i doporučujeme výrazně zkrátit výměnu oleje a filtrů oproti předepsané výměně, motor se vám pak odmění dlouhou životností a téměř nulovou spotřebou oleje. Tyto motory naleznete jednak v Corolle a pak v Celice, dále pak v MR2, a naleznete jej také v Lotusu Elise. Výroba byla ukončena v roce 2006.
Honda 2.0 (K20)
Motor typového označení K20 je jedním z nejuznávanějších motorů od Hondy, velmi spolehlivý a výkonný. Také byl ceněný pro svou výkonnost a flexibilitu a stal se oblíbeným mezi tunery a závodníky, kteří hledali motor s vysokým výkonem a možnosti úprav. Je to 2.0 litrový čtyřválcový motor s technologií DOHC (Double Overhead Camshaft) a VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). Honda's VTEC systém umožňuje motoru měnit charakteristiku ventilů pro zlepšení výkonu a efektivity v různých otáčkách motoru a mohl dosahovat v některý verzích až 164 kW. Byl používán v modelech Civic, Integra Type R, Accord, CR-V a Honda Element a Stream. Výroba byla ukončena v roce 2011.
Mazda 2.0 SkyActiv - G
Motor 2.0 SkyActiv-G je ceněný pro svou kombinaci výkonu, úspory paliva a ekologických vlastností, což jej činí oblíbeným v různých modelech Mazdy. Na atmosférický motor má neuvěřitelnou spotřebu a ve spojení s životností japonských vozidel je to jedna z nejlepších voleb při výběru atmosférického benzínového motoru. Využívá vysoký kompresní poměr (až 14:1) pro zlepšení účinnosti a výkonu. Má přímé vstřikování paliva, optimalizované spalování a vylepšené konstrukční prvky, které přispívají k lepší ekonomice paliva a nižším emisím. Nutno podotknout, že technologie SkyActiv-G Mazda využívá u celé škály motorů, od objemu 1.3 litru až do objemu 3.3 litru. Je užíván v modelech Mazda 3, Mazda 6, Mazda CX-5, CX-30 a v roadsteru MX - 5. Pořídit vozidlo s tímto motorem jste si mohli od roku 2012 a užívá se dodnes.
Takže opět tolik k benzínovým ojetinám, poháněným bez turba, a příště se podíváme na "spalováky" s turbem.
Comments