Motoristický svět v plamenech: Nafta padá, zóny rostou a Volkswagen hoří
- 23. 3.
- Minut čtení: 4
Aktualizováno: 23. 3.

🚗🔥 Uplynul týden a Motoristický svět v plamenech se opět hlásí o slovo! Tentokrát se v něm dočtete, že nafta je levná jak nikdy, ale pumpaři se tváří, že o ničem neví. Praha spouští modré peklo, v Tesle lidí usínají a Volkswagen zjišťuje, že „zelený“ taky může znamenat průšvih.
Fake news v přímém přenosu: PHM letí nahoru! (Neletí…zkoušeli jsme vás)

Minulý týden jsme si dovolili malý experiment. Hodili jsme do placu zprávu, že ceny PHM brutálně zdražují. A výsledek? Ticho. Nula reakcí. Přitom realita? Nafta spadla na nejnižší hodnoty od covidu a benzín se sune dolů rychle jak kalhotky dam na Woodstocku.
Ale víte co? Lidi chtějí číst to, co zapadá do jejich frustrace z pump. Pravda nikoho nezajímá, když se nehodí do krámu. A tak se to točí dokola – když už si svět zvykne na předraženou naftu třeba za čtyřicet, realita přestane bolet. Pumpaři si mnou povětšinou ruce a my tankujeme za staré ceny, i když burza padá. Přesně takhle se rodí fake news, co s vámi, když nikdo ani nemrkne!
Modrá smrt v Praze: Bez rezidentky už nezaparkuješ ani na hřbitově

Praha rozjíždí další vlnu války proti těm, kdo si ještě drze dovolí vlastnit auto. Rozšíření modrých zón v Praze 4, 5, 6 a 8 je jen další důkaz, že město už s námi, plebsem na čtyřech kolech, nepočítá.
Další stovky ulic se stanou pastí na návštěvníky, záchytkou pro posílání pokut. Nemáte trvalý pobyt? Nechte auto doma. Nebo rovnou na hřbitově – tam ještě modrá není. Ale nebojte, až město zjistí, kolik je tam aut, i rakev s autem dostane modrou nálepku.
Zatímco jiná města řeší P+R parkoviště a jak pomoct dopravě, Praha vymýšlí, kde lidi odrbat ještě víc. Parkování už nebude o tom, kam dojedete, ale koho znáte, že má minimálně kousek místa na zahradě, kam si můžete svoji káru "odložit".
Volkswagen se topí ve vlastní zelené kaši

Volkswagen donedávna vypadal jako sebevědomý hráč, co do elektro světa skočí po hlavě a vyplave jako král. Jenže teď přišlo tvrdé přiznání: „Je to v háji.“
Elektromobily se neprodávají, výrobní linky se zastavují, fabrika ve Zwickau jede na půl plynu a slavný projekt ID.2, lidové elektroauto, co mělo zachránit planetu i peněženky? Odkládá se na neurčito.
Lidi zkrátka přestali věřit pohádkám o levném elektroautě, které ujede 500 kilometrů a nebude stát víc než jejich dům. Volkswagen za bilionové investice sklízí maximálně přehřívající se baterky a vlažný zájem. Diesel s DPF vypadá najednou jako stará dobrá jistota.
Velmi nás pobavil rozhovor s jedním s šéfů prodeje nejmenovaného dealerství, který přijel ze školení od "soudruhů z NDR" a na klasickou otázku: "Tak povídej, kde soudruzi zase udělali chybu?", odpověděl prozaicky "Hele kámo, jde čech a vidí třímetrovou díru. Tak jí obejde a řekne všem, bacha, je tam díra! Jde za ním němec z koncernu, spadne do ní, celý den se škrábe ven, vyleze úplně dodřenej, oškubanej a řekne, že žádná díra tam není a je všechno v pohodě". Takže to máme hned jasnou představu o tom, jak to v kdysi největším koncernu funguje...
Tesla Autopilot: Revoluce v mikrospánku za volantem

Elon Musk nám už léta slibuje, že si v Tesle budeme moci zdřímnout, zatímco nás auto bezpečně doveze do cíle. Realita? Spíše než revoluci v autonomním řízení jsme svědky revoluce v mikrospánku za volantem.
Případy, které mluví za vše:
• Švédský řidič se rozhodl otestovat pohodlí sedadel Modelu X natolik důkladně, že usnul za volantem. Auto na Autopilotu ujelo 40 km, zatímco policie marně zkoušela řidiče probudit.
• Německý řidič si zdřímnul při rychlosti 110 km/h na dálnici. Policie ho 15 minut budila, než se jim podařilo ho zastavit.
A jaké jsou sliby a realita Elona? Od roku 2015 Musk opakovaně slibuje plně autonomní Tesly “příští rok”. V roce 2019 dokonce tvrdil, že do roka bude na silnicích milion robotaxíků. Dnes, o několik let později, stále čekáme, zatímco se množí případy řidičů, kteří berou “Autopilot” příliš doslova.
Takže pokud plánujete v Tesle spát, raději zůstaňte na parkovišti. Autopilot je skvělý pomocník, ale zatím nenahradí plně bdělého řidiče. A Elonovy sliby? Možná bychom je měli brát s rezervou a raději si dát kávu před jízdou.
Konec TikToku? Dobrá zpráva pro Mustanga i zdravý rozum

USA a Evropa spřádají plány na zákaz TikToku. A zatímco influenceři vřískají, automobilky tajně slaví. Proč? Protože s TikTokem zmizí celá generace „řidičů“, kteří driftovali Mustangem po parkovišti, jen aby skončili ve zdi, či na obrubníku.
Kolik Mustangů už skončilo v pangejtu kvůli debilnímu videu s hashtagem #carsoftiktok? Teď možná příchází dny, kdy budou Mustangy stát hrdě v garáži, ne na šroťáku.
Je to paradox – internet nám dal auta do telefonu. A teď ho možná zase stáhne zpátky na silnice, kde bychom se jimi měli kochat. Kéž by.
Takže vidíte, že ve světě aut, a nejen v něm, se pořád něco děje. Doufáme, že jste s poklesem cen PHM pořádně vymetli všechny pavučiny v nádrži vašich mazlíčků, neberete si rohypnol, když usedáte do Tesly, a že telefony máte vzorně připojeny k HF vaší káry a nečumíte do něj za jízdy furt, jak hokejisti na puk.
Tak zase za týden s novinkami v Motoristickém světě v plamenech!🚗💨🔥
FlexiDrive Invest a.s. doporučuje
Comments