Dle analýz od začátku roku 2024 se ceny ojetin zastavily a mají klesajicí tendenci (cca o 10%). Můžeme směle napsat, že ceny vozidel prochází stabilizací, obzvlášť u nejprodávanějších modelů.
V předchozích článcích "Jak si vlastně vybrat auto" jsme vám přinesli návod, jak zhruba postupovat při výběru vozidla. Dnes jsme pro vás vybrali tři dieselové ojetiny, které, dle našeho názoru, by vám mohla udělat radost, je na ně spolehnutí, a hlavně budou spolehlivě sloužit.
Škoda Octavia III - 2.0 TDI
Naše domácí Octavia je klasika a nemůže v našem výběru pro vás chybět. Sice se můžete na různých fórech "dozvědět", jak je zadní vlečená náprava jednodušší, ale oproti modelu Octavia II ( zavěšení Multilink) vás nečekají žádné starosti a problémy. Okolo čtvrtmilonu kilometrů vyměníte tlumiče, případně i péra, pokud jsou unavená, a máte klid. Pokud jsou na vozidle používány originální náhradní díly, tak i po větším kilometrovém průběhu.
Co se týká rezivění, tak Octavia III je na tom dobře a existují kousky, které mají i půlmilionu kilometrů a není na nich náznak koroze. Motory 2.0 TDI generace EA 288 jsou spolehlivé, ale potřebují zodpovědnou starost v podobě nešizeného servisu a také rozumného řidiče. S manuálem a předním pohonem je Octavia nejméně riziková. Automat DSG je sice atraktivní, ale po 200 000 km už bychom ho doporučovali jedině s doloženým velký servisem s novými spojkami, či vhodnou slevou. Správně provozovaná auta mívají do 300 000 km zdravý částicový filtr, okruhy EGR už tady skoro vůbec nezlobí. Vždycky ale Octavii otevřete kapotu a podívejte se na nádržku chladicí kapaliny. Pokud je hnědá nebo černá, nákup si rychle rozmyslete.
Opel Insignia I Facelift - 2.0 CDTI
Zamilovali jsme se i do Insignie druhé generace, ale ukázala nám, že novější diesel s AdBlue přináší poměrné starosti, popřípadě když čekáte na výměnu brzdového válce čtyři měsíce, tak pak se drbete na hlavě, že možná ten facelift první generace je lepší volba, protože do čidel u ojetiny nevidíte. Faceliftovaná první generace tohoto opelu s modernizovaným interiérem a „starým dobrým“ dieselem 2.0 CDTI, ideálně v kombinaci s hladkým automatem, je vlastně pořád parádní a velmi prostorné auto, navíc dostupné za hezké peníze.
O problémech s těsněním olejového čerpadla se už píše v kdejakém venkovském plátku, takže s tím servisy umí pracovat a vy víte, že před 150 000 km je potřeba nechat tento díl modifikovat. Aspoň si preventivně přetěsníte olejovou vanu, všechno zkontrolujete a můžete zase deset let v klidu jezdit. Dvoulitr od Fiatu je trochu zetor, ale automat ho uklidní. Navíc je tu klasická převodovka s měničem, žádná riziková dvouspojka, u které běžný servis stojí padesát tisíc. V podstatě Insignia I generace je velmi spolehlivé auto s méně riziky, skrývající se v případném pořízení, a oproti konkurenci (Passat, Superb) je i příjemnější v ceně pořízení.
Ford Mondeo IV - 2.0 TDCI
Pokud chcete držák, s Mondeem určitě neuděláte chybu. Musíte se ovšem vyhnout motoru EcoBlue, pátrejte po motoru DW10, který vznikl ze spolupráce koncernů PSA a Ford. Tento sloužil v Mondeech předchozí třetí generace, ale tady si myslíme, že už budete mít problém sehnat kvalitní kousek. Ale v této generaci je to velká sázka na jistotu, dostačující je i verze s výkonem 110kW, úplně ideální v předokolce a s manuálem.
Pokud dodržujete servisní plán, chováte se k dieselu rozumně za studena a nejezdíte na bionaftu nakradenou ze zemědělských strojů, vydrží vám dlouho. Jediným slabým místem je těsnění plastové olejové vany, to musíte velmi pečlivě hlídat. A pozor na auta, která někdo uvařil. Další bolístkou byl dvouspojkový automat, který uměl draze pozlobit, ale pokud najdete Mondeo s 80.000 km, tak vám ho rozmlouvat nikdo nebude. Každopádně, pokud si automat pořídíte, ihned v něm vyměňte olej! Fleetový zákazníci, jako nejčastější vlastníci tohoto Mondea, tohle 100% nikdy nedělali a určitě si nechcete v zápětí zkazit dojem z jinak povedeného nákupu, že?
Mondeo má bytelný podvozek, což je na naše cesty jako stvořené, je spolehlivé a v podstatě nerezaví. A pokud už si budete moci přeci jenom vybírat, doporučíme vám modifikovanou verzi s infotaimentem Sync3, který přišel na trh ke konci roku 2016. Jsme přesvědčeni, že budete spokojeni.
Tolik naše doporučení k výběru naftových ojetin. Jestli ale najezdíte jen okolo 15 000 km ročně a nejezdíte neustále plně naložení, zvažte, jestli diesel opravdu nutně potřebujete. Příště vám přineseme výběr z dalších motorizací.
コメント